ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مهم‌ترین مشکل معلولان، حمل و نقل است | زیرساخت‌ها در اتوبوسرانی، قطار شهری و تاکسیرانی بازنگری می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۸۵۷۰
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
مهم‌ترین مشکل معلولان، حمل و نقل است | زیرساخت‌ها در اتوبوسرانی، قطار شهری و تاکسیرانی بازنگری می‌شود
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: معمولاً مهم‌ترین مشکلی که معلولان دارند، جابه‌جایی و حمل‌و‌نقل در شهر هم به‌لحاظ هزینه‌ای و همچنین امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز است.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص رویکرد شورا نسبت به معلولان اظهار کرد: در شورای ششم در حوزه معلولان و توان‌یابان شعاری را محور قرار دادیم و آن اینکه شهر باید برای تمام شهروندان قابل استفاده و در دسترس باشد که در همین راستا تلاش کردیم ظرفیت‌هایی را برای گروه‌های مختلف معلولان با نیازهای متفاوت تأمین کنیم و گستره این نیازها همه شهر  تحت پوشش قرار دهد.

وی بیان کرد: سعی کردیم زمین‌های ویژه بازی برای کودکان معلول را توسعه دهیم و برای اولین‌بار در تعدادی از پارک‌ها آنها را ایجاد کردیم. برای دانش‌آموزان معلول نیز فرصت‌هایی را ایجاد کردیم و به این دلیل که عمدتاً موضوع سرویس مدارس به‌صورت جدی مطرح بود، اخیراً مصوبه‌ای را تصویب کرده‌ایم که طی آن ۸۰ درصد از هزینه سرویس دانش‌آموزان استثنایی را پرداخت کنیم و امیدواریم به این صورت دانش‌آموزان معلول از تحصیل باز نمانند و بتوانند آینده خوبی داشته باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: برای گسترش زیرساخت‌هایی که به‌ویژه برای حمل‌و‌نقل در شهر نیاز است تلاش‌هایی انجام شده است، زیرا توجه به حمل‌ونقل را خدمت پایه می‌دانیم و اگر این امکان وجود داشته باشد، سایر امکانات شهری و توسعه‌ای قابل دسترسی و استفاده است. معمولاً مهم‌ترین مشکلی که معلولان دارند، جابه‌جایی و حمل‌و‌نقل در شهر هم به‌لحاظ هزینه‌ای و همچنین امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز است، بنابراین در حوزه حمل‌ونقل عمومی، آماده‌‌‌سازی زیرساخت‌های مناسب در اتوبوسرانی، قطار شهری، تاکسیرانی و در برخی موارد اصلاح، تعمیر و بازنگری را مورد توجه قرار داده‌ایم. 

فرهمندی افزود: در حوزه حمل‌و‌نقل خصوصی نیز برای بهسازی پیاده‌ راه‌ها، معابر، گذرگاه‌های عابر پیاده و ... تلاش کردیم تا برای عموم شهروندان از جمله سالمندان، کودکان و معلولان قابل استفاده باشد، لذا با اصلاح و تکمیل این موارد، امیدواریم ظرفیتی ایجاد شود تا تمام شهروندان بتوانند از همه امکانات شهر بهره‌مند شوند و در شهر به‌راحتی تردد کنند.

وی با بیان اینکه ۱۵درصد جمعیت کشور را معلولان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: تلاش کردیم با شناسایی معلولیت‌های اصلی، موانع را برطرف کنیم و در تلاش هستیم برای نابینایان و ناشنوایان و همچنین معلولان جسمی و حرکتی در سیستم حمل‌و‌نقل عمومی، حداقل ظرفیت‌ها را فراهم سازیم. قطعاً مدیریت شهری نمی‌تواند به‌تنهایی تمام مشکلات شهر را نه در حوزه توان‌یابان و نه در دیگر حوزه‌ها حل کند. شهر مجموعه‌ای از افراد و نیازهای مختلف، متنوع و متکثر است و مهم‌ترین کاری که مدیریت شهری می‌تواند انجام دهد، ایجاد هماهنگی است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به فرصت‌ها و امکاناتی که در اختیار دستگاه‌های دولتی وجود دارد، گفت: نقش خیران و مجموعه‌های مردم‌نهاد در این حوزه مهم‌ است، زیرا با توانمندی‌ها و تخصص‌هایی که دارند، بسیار جلوتر از ما به‌عنوان مدیران شهر در این حوزه پیش‌قدم شده و حرکت کرده‌اند، در ادامه نیز امکانات آنها باید با هم‌افزایی در کنار ظرفیت‌های دولتی قرار گیرد تا از برآیند تمام این‌ها بتوانیم نیازهای این حوزه را برآورده کنیم.

منبع: ایکنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->